Pest eller kolera...

Har varit och vaccinerat mig mot pest och snuva. Det var hemskt! Hellre går jag här och snorar i en förkyldning än att få en såndär spruta i nacken. Men jag hade inget val. Har hört att vi killar blir väldigt dåliga när vi blir förkylda. Kanske var det därför matte tvingade dit mig.

Fick veta att jag fått tandsten också, så nu blir det väl till att börja borsta tänderna. Vill ju inte ha dålig andedräkt när jag ska pussas med tjejen.

image258
Hemska sak...

Glöm inte att rösta på mig i fototävlingen: http://www.kattsajten.se/cat/xform.aspx?id=26990

Kommentarer
Visdomsord från: Lucifer

Fy så hemskt.....det kom ett brev på posten med mitt namn på.....där stod
att det är dags för den årliga sprutan....menar du att det var nåt så hemskt som dom menade....tur att jag försökte tugga i mig lappen, tror inte matte såg den faktiskt......men den smakade inte gott...
Stackars dig ...jag hoppas att jag klarar mig....
Nosgnugg
Lucifer

2008-04-25 @ 21:58:17
URL: http://catfriend.blogg.se
Visdomsord från: Ängla och My

Ängla: Veterinären upptäckte tandsten på mig senast jag var där fär vaccination. Inte alls kul. Nu käkar jag Oral sensitive och får Plaqoff. det sista är inte gott, men tydligen vettigt.
My: Jag ska också vaccineras i maj... Hu, är lite skakis för det, men det ska säkert gå bra!!

2008-04-25 @ 22:34:46
Visdomsord från: Marita

Det är äckligt med sprutor men tyvärr nödvändigt ibland. Det onda går ju fort över.
Du ska va rädd om dina tänder. Jag har haft massor med tandsten trots att matte borstar mina tänder. Har fått dra ut flera stycken. Försöker morra utan att visa att jag inte har så mycket att bita med, nuförtiden :-)Men......du är ju inte så gammal som jag (14 människoår) så du får nog ha dina tänder kvar.
Hälsningar från taxen Max

2008-04-25 @ 23:30:45
Visdomsord från: Gizmo

Ja, fy va det är otäckt. Jag brukar gömma mig längst in i buren, men de hittar mig alltid............
Yoshi fick dra ut en tand förra året, det var en mjölktand som var kvar sa veterinären. Matte sa att den såg ut som ett pyttelitet risgryn.

2008-04-27 @ 13:03:53
URL: http://www.gizzzmo.se
Visdomsord från: Kattastrof

Ooooh stackars dig. Jag vet hur hemskt det är, fick två såna sprutor förra året. Så jag vet att du led. Hoppas din matte gav dig något gott att smaska på efteråt. Undra om vi går till samma veterinär förresten? :)

Tandsten? Du skall inte äta stenar älskling. För det första är de väldigt hårdsmälta, och de slipar nog ner tänderna kraftigt också för det andra. Så borsta bort gruset du har mellan tänderna så att vi kan pussas massa sen. ;)

Massa gos till dig!
/Din Kattastrof

2008-04-27 @ 14:03:43
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Katten Astrid

Jag har hört ryktas om att jag också ska utsättas för nåt dylikt de närmaste veckorna. Jag har dock klarat mig länge nu, eftersom matte glömde bort sprutan förra året och jag påminde ju henne inte!!

2008-04-27 @ 20:34:44
URL: http://kattenastrid.wordpress.com
Visdomsord från: Ambi

Boris har mer än ett halvår kvar innan han ska ta nästa spruta. Senast var han stencool men kan ha berott på att veterinären passade på att sticka honom när han tittade på något jätteintressant på andra sidan rummet. Han skryter hela tiden om det nu i alla fall, speciellt i och med att Milo hade lite svårare att sitta stilla när han skulle få sin spruta. Enligt Boris är det bevis på att katter är tuffare än hundar.

2008-04-28 @ 16:28:14
URL: http://ambi.blogg.se
Visdomsord från: matte

din matte vill bara ditt bästa.. för vem vill ha pest? pussa tjejer.. nä va!

2008-04-28 @ 19:02:07
URL: http://femtinio.blogg.se
Visdomsord från: Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan

Hej kompis!
Vi har redan blivit utsatta för den dära sprutan i nacken, hu vad det stack till. Nu är det över för denna gång iaf, som tur är. Det gick iaf fort.
Hoppas det är bra med dig iaf Nakenvännen.
Tasskram på dig
Mimmi, Chicko,
Tarzan och Sessan

2008-04-29 @ 01:21:32
URL: http://hem.bredband.net/gunillanilsson
Visdomsord från: Lucifer

Hej igen...jo du jag tänkte på det där med tänder....det e ju faktiskt viktigt att dom blir rena. Matte är noga med tandborsten för hon jobbar med tänder på dagarna också.....fattar inte riktigt vad hon gör, hon kanske borstar bissarna på tvåbeningarna, vad vet jag.
Hon köpte i alla fall små söta tandborstar på en mässa med jobbet....dom passar mig ,Sushi o Frank perfekt.....Om din matte vill ge mig din adress så kan jag skicka dig och din lilleror var sin borste....fast bara om du vill förståss. Du vet , det e viktigt med fin andedräkt när man skall impa på tjejerna...ähummm...du fattar va...
Nosgos från
Lucifer

2008-04-30 @ 18:08:14
Visdomsord från: Gurkan & Maja

Gurkan vet precis vad du pratar om! Men inte Maja (fast hon kommer nog snart bli varse ;) )

2008-05-02 @ 18:07:43
URL: http://gurkhatigris.blogg.se

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0