Var är gubben utan skägg?

Gubben med skägget måste ha varit här idag. Det ser nämligen ut som om han glömt både sin mössa och sitt skägg här hos mig. Han kanske är kvar här fortfarande. Jag vet inte hur stor han är men är han kvar måste han nog vara rätt så liten. Har letat efter honom jättelänge, men utan resultat.

Skulle behöva en sån där hund nu som hjälper mig att söka. De ska tydligen vara bra på sånt. Jag undrar förresten varför de är så bra på att leta reda på saker. Antingen är det nått fuffens så att de fuskar och redan vet var sakerna är (kanske har de gömt sakerna själva), eller så beror det på deras stora nosar. Hundar har ju ofta rätt stora nosar. Det måste komma mycket lukt in i dem...

Är det nån hund som kan hjälpa mig att leta eller har du sett en gubbe utan skägg, så hör av dig till mig.

image145
Hittade hans grejjer...

image146image147
Satte igång att leta...

Kommentarer
Visdomsord från: Erika

Jag tror att han har finns någonstans och spionerar på dig så nu är det viktigt att du uppför dig och är extra snäll (han kanske har hört att du tänker försöka kamouflera dig med rosa päls)
=)

2007-12-21 @ 19:50:55
URL: http://www.morgondimma.blogg.se
Visdomsord från: Linus

Hej Naken!

Det där med att hundar kan spåra bättre än katter har du allt fått om baktassen. Själv kan jag ståta med en nos i den större klassen och kan också använda den bra. Matte och Extramatte kallar min "Snoken" eller ibland "Storsnoken". De säger det med en dubbel betydelse, eftersom jag både använder mitt luktsinne med min (om jag får säga det själv) mycket stiliga nos samt utnyttjar mitt intellekt och min envishet för att ta reda på allt som är värt att veta.

Därför, min käre vän, har jag nu tagit reda på hur det ligger till! I MAXI:s reklamblad stod det härom veckan att de säljer "skum tomte" till ett billigt pris. I onsdags kväll köpte Matte och hennes kompis flera lådor av dem, och det var tydligen inte alls så dyrt. Min teori är, att dessa skumma tomtar, helt emot tomtereglementet, rakat av sig skägget och på så sätt avsagt sig sitt ämbete. De lämnade kvar uniformen vid skägget och förskte rymma sin väg. Mågra illvilliga MAXI-ägare (jag såg på Uppdrag Granskning för några veckor sedan att det finns sådana!) fångade in desertörerna för att sedan sälja dem lådvis - utan vare sig skägg eller luvor - till desperata onsdagskvällshandlande kvinnor.

Ja, så tror "Storsnoken" att det har gått till!!!

2007-12-21 @ 22:27:04
URL: http://linusdagbok.blogg.se
Visdomsord från: Lisa

Kära Nakenvännen!

Precis som du litar jag inte så värst mycket på de där hundarna. Jag vet inte riktigt om du vet om det, men jag vet att både du och min lillebror Linus då och då gästas av hundar på era bloggar. Det kan ju vara helt vanliga, oförargliga vovvar, men lika väl bör man vara vaksam på om de verkar lägga sina långa nosar i blöt. Om så inte är fallet, bör vi kunna be Smurf eller någon annan att reda ut "Mysteriet med den försvunna tomten".

Hör av dig om du behöver mer hjälp!

2007-12-21 @ 22:33:26
URL: http://linusdagbok.blogg.se
Visdomsord från: Mandus

Hej Naken!

Som liten kattvalp har du kanske ännu ej läst Julevangeliet tillräckligt ingående. Jag har själv mycket att stå i nu, eftersom jag har släktingar på besök just nu, men en liten kort resumé kan jag ge.

Julen handlar om en åsna, som får en bokning om att transportera en höggravid kvinna till en av grannstäderna. Väl där hjälper han dem att boka in sig några nätter på "Hotell Stallknuten" - ett rusikt, naturnära alternativt boende för personer med krav på ett arbete för en "Hållbar utveckling" för att minska klimathotet.

Kvinnan lades på en bädd av märket "Hästens" och började föda. När det lilla gossebarnet kom ut började han inte skrika, som andra mänskobarn, utan sade: "Ho ho, finns det några snälla katter här?" De lindade honom i röda kläder, satte en luva på huvudet och krönte honom på så vis till "Tomtefar".

Männsikorna red sedan hem igen med åsnetaxin, men när Tomtefar blev tillräckligt stor fick han ett eget djur att rida på, renen Rudolf. Denne Rudolf är mycket trevlig (jag har faktiskt träffat honom själv!), men har en medfödd tendens att bli förkyld under vintrarna Tomtefar, som älskar sin ren över allt annat på jorden, har därför äntligen bestämt sig för att sluta som tomte och i stället försöka köpa "Hotell Stallknuten" och driva det tillsammans med Rudolf. Färre resdagar i den hårda vintern borde minska antalet sjukskrivningsdagar för honom betydligt. Du känner ju till hur det är när man är krasslig. Tomtefar kan på så vis minska sina VAR (Vård Av Ren)-dagar!

Ja, nu känner du till lite mer om julens budskap! Tag till dig och begrunda detta under den kommande helgen!

2007-12-21 @ 23:00:53
URL: http://linusdagbok.blogg.se
Visdomsord från: Jana

Mjo. Hundar är duktiga på att spåra upp saker. Wonka skulle nog kunna hjälpa dig. Han har en mycket stor nos, en alldeles avlång sak, som han brukar böka omkring med.

2007-12-22 @ 08:38:16
URL: http://kirkemandragora.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Vad gullig du är Naken, klart att inte jag skulle titta extra mycket på katten i filmen, har jag dig jämte mig lär jag inte ens se filmen.

Du vill verkligen ha fram den där tomten du, tror du verkligen att du kommer hitta han i luvan? Du behöver bara hålla ut i två dagar till, sen kommer tomten till dig. Och jag vet att du varit mycket snäll så du kommer säkert på många fina paket. :)

2007-12-22 @ 10:50:07
URL: http://jelican.blogg.se

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0