Bättre en stjärna på golvet än någon i fönstret...

Brukar ofta sitta i fönstret och spana på vad som händer där utanför. Har också sett att det finns en söt katt-flicka i lägenheten mitt emot. Dessvärre har det stått någon annan på min plats i fönstret under de senaste dagarna. Har blivit så trött på detta nu. Jag satt ju där först och det är JAG som är stjärnan i det här fönstret.

Hade lekt bort några av mina leksaker idag så då tänkte jag slå två flugor i en smäll. Den där fuljul-saken var det bra ljus i så jag tänkte att om jag lyser upp golvet med den så kommer jag nog att hitta mina saker. Knuffade den närmare och närmare stupet och tillsist fick jag ner den. Ljus på golvet är underskattat. Leksakerna hittade jag tyvärr inte men jag återfick min utsiktsplats i fönstret i alla fall.

image139
Hallå där fuljul-sak det där är min plats...

image140
Ha, ha. Där är din rätta plats och nu får jag ljus på golvet...

image141
Där fick du! Vem är det som är stjärna nu...

Kommentarer
Visdomsord från: Anonym

Men! Jag har ju sagt att man inte ska föröstöra julen. Tomten ser allt vet du väl!? :/

Jao, men frågan är ju hur kattfarlig den där hunden hade varit om du lärt han klättra bättre. Hemska tanke. Brrr..

Ah! Kallt är det på små tassarna. Kanske får hon önska strumpor i födelsedagspresent av din mattes mormor, hon verkar ju vara väldigt duktig på sånt där :)

2007-12-18 @ 17:37:06
URL: http://rudies.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Visst var det på tiden att jag fick ha en större del i bloggen. Matte var inte svårövertalad, hon vet numer hur ont hon får när mina klor sitter i hennes lår. :)

Du har tur du som är ensam bloggare där hemma. Vakta datorn så att de inte får andra tankar dina människor.

Jag förstår att du inte vill lämna dina människor så där vind för våg. Det är en fin egenskap. Men, ett besök är inte alls dumt det heller. :)

Jag har läst de andra namnförslagen bland dina kommentarer, det fanns massor av bra förslag. Så, det kommer verkligen att bli spännande att se vilket som blir framröstat. Såg du förresten vilken vass trummis jag var? :p

Nu får jag nog gå och hjälpa mamma och koka pasta, hon verkar ha glömt av det. :P

2007-12-18 @ 18:18:20
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Anonym

Åh nej då! Lycka välter inte träd. Hon bara tuggar på dem. Men när hon har sett var du åstadkommit kanske hon också vill prova nån gång :)

2007-12-18 @ 18:45:49
URL: http://rudies.blogg.se
Visdomsord från: bambi

Vilken söt en!
:)

2007-12-18 @ 18:58:35
URL: http://bambi.bloggagratis.se
Visdomsord från: Kattastrof

Jag önskar att jag kunnat stå och sova. Det hade varit optimalt att kunna det när man sover så mycket som jag gör. ;)

Mjo, jag tänkte på det där att trummisar syns ju inte så bra. Så helst vill jag ju gärna vara bandets sångerska. *lindar dig kring min svans* ^^ Kan ju alltid fråga morfar om vi kan låna hans trummor. De är ju dock rätt stora, borde finnas några i lite mindre storlekar som skulle passa oss.

Nosgos och kramar /Kattastrof

2007-12-18 @ 19:54:55
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Gurkan & Maja

Bra jobbat Naken! Skall det finnas stjärterum finns det inget hjärterum, eller hur var det egentligen...

Hoppas du får ett syskon i julklapp! Gurkan har hört att rexar och bengaler passar utmärkt för varandra. Matte ville egentligen ha en rex men så råkade hon på Gurkan och sedan var det kört!

Både Gurkan o Maja har kommit till ro med skägg-gubben så nu provas det röda mössor o skägg för det vilda. Får se om vi kan fånga det på bild ...

2007-12-18 @ 21:55:23
URL: http://gurkhatigris.blogg.se
Visdomsord från: Jana

Bra gjort Naken! Matte och husse får hänga en gloria i fönstret istället ... precis ovanför din plats.

2007-12-19 @ 01:16:50
URL: http://kirkemandragora.blogg.se
Visdomsord från: Erika

Men Naken så du gör!
Tänk om inte gubben med skägg kommer med några klappar nu. Bäst att du är lite extra snäll de här sista dagarna innan julafton ;o)

2007-12-19 @ 20:56:46
URL: http://www.morgondimma.blogg.se

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0