It´s alive!

Jag lever och nu är jag här igen. Efter min operation åkte jag på en rejäl förkylning. Kattsnuva hette den visst. (Vad den nu annars skulle ha hetat?) Det var inget roligt vill jag lova. Hade feber och kunde inte andas genom nosen. Fick åka till doktorn många gånger och fixa nossprej. Den gjorde susen. Då kunde jag nysa ut snor i hela lägenheten sen. Läkarna var lite griniga och ville ogärna ha dit mig. De sa att jag var en smittohärd. Fick gå in bakvägen till en doktor som tvättar sig ofta. Men lika glad är jag för det, då slapp jag träffa alla hundar som satt i väntrummet.

Doktorn hade ångrat sig med de där korsstygnen på mitt ben. Han tyckte väll inte att det blev så snyggt som han först hade tänkt sig. Nu har han plockat bort dem i alla fall och jag tycker också att benet är snyggare utan stygn.

Orkade inte röra mig under sjukdomstiden. Gick ner många kilo. Vatten smakade inte gott så jag fick sprutor. Det enda roliga med den här sjukdomen är att jag tillslut lyckades att smitta Nude. Han fick ett rinnigt och blodigt öga och hans förkylning har inte gått över än. Där fick han för att han kallade mig för nakenben när jag var nyopererad. Ha, ha nu kallar jag honom för blodöga. Skrattar bäst som skrattar sist.


Nude blodöga

Kommentarer
Visdomsord från: Jana | FRÖKEN GRÖN

Åh Naken. Vad underbart med ett livstecken! Vad glad jag blir!



Jag har funderat på vart du tog vägen och jag trodde till sist det värsta...



















...att NUDE hade tagit över och hindrat dig från att blogga!









Snart är det jul och dekorationer och god mat i flera veckor. Du kan nog äta upp dig tills tomten är här.



Kram.

2008-11-21 @ 20:12:26
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Visdomsord från: Katterna på Katthemmet Kompis

Skönt att du är på benen igen. Men vaccinerades inte du för ett tag sedan mot kattpest och kattsnuva?



Uppdatera gärna så mycket som möjligt! Snart utser vi ju Årets kattblogg! ;) /Tass, dina vänner på Kompis

2008-11-21 @ 20:42:21
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Visdomsord från: Aragorn och Imma

Å, så glada vi är att du bloggar igen! Var har varit sjuka av oro för dig... inbillade oss det värsta, att du hade dött eller något! Eller att någon i din familj hade dött, så att du inte orkade blogga.



Ja, nu har vi också en sådan där stöknisse i huset som far omkring och för liv, ställer till oreda överallt och inte lämnar en ifred. Du kan inte ana så tröttsamt det är! Det måste ha varit urjobbigt för dig att ha Nude omkring dig när du var sjuk... för han begrep väl inte heller att äldre katter förtjänar respekt och integritet, antar vi?!?



Så småningom kanske Rufus får vara med och blogga, och spela i bandet, men inte än... vi vill ha sådana saker för oss själva ett tag till, tills vi ser om han artar sig väl. Skall dock försöka ta reda på om han har några andra talanger än att gala så det skär genom märg och ben!



Tass på dig, broder, och varmast välkommen tillbaka online!!!



Dina vänner Aragorn och Imma.

2008-11-21 @ 23:37:59
URL: http://blogg.passagen.se/srcarina
Visdomsord från: //SoP

Men snälla små katteskruttarna- vad ni råkar ut för-men ingår inte kattsnuvevaccin i "den årliga"?

2008-11-22 @ 00:26:41
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Visdomsord från: Gizmo

Nämen oj va ni råkade ut för, stackars er bägge två. Ja, förskylning på katter e inget å leka med säger matte. Va inte korsstygnen fina, var det fel färg?????????????????

Hörru, nu får du vara försiktig så bena håller, å jag hoppas ni blir bra från förskylningen så ni kan busa igen ordentligt utan missar.(jag menar inte missar utan misstag, eh)

2008-11-22 @ 09:30:50
URL: http://www.gizzzmo.se
Visdomsord från: Ellen

nämen k'ära nån så mycket som har hänt naken,,,, Inte bra med snuva, skönt du är bättre nu,,,, fats jag tycker allt lite synd om nude som blev smittad !



Skönt att du är tillbaka,,, vi har saknat dig =D

2008-11-22 @ 13:15:46
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/
Visdomsord från: Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan

Men Naken då, har du varit förkyld och varit hos den däringa vetten igen. Stackare, du får vara rädd om dig kompis. Meow. Tasskram på dig Naken.

Hoppas du blir frisk igen iaf. Inget roligt att vara sjuk vad vi förstår, meow

Sköt om dig kompis!



Tassetass på dig

Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan

2008-11-22 @ 22:34:39
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Visdomsord från: Nea

Åh naken.. de va ju en rejäl flunsa du råkat ut för. Stackars dig som varit så sjuk :( Först benen och sen snuva.



Hoppas du fick massor av tyckasyndom-godisar från H&M i allafall.



Over & mouse

Nea

2008-11-23 @ 14:32:05
URL: http://mina-egna-ord.blogspot.com

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0