Massor av påskmöss!

Den där påskmusen jag letat efter är fortfarande försvunnen. Men nu tror jag att jag vet vad som har hänt. Jag hittade nämligen en liten liten påskmus vid min matskål idag. Den var nog där för att se om jag lämnat kvar något ätbart. Ha ha, tji fick den. Aldrig att jag skulle lämna kvar nån mat till den. Att hitta en liten miniatyr till påskmus måste ju innebära att den där stora har ynglat av sig. Det är nog en bra tid för påskmöss att föröka sig nu under påskhelgen. Har hört att möss brukar få rätt så många ungar på samma gång så nu är det bäst att jag ger mig ut på jakt efter dem.


 
image240

I helgen åker jag till min bror Fredrik. Han har lovat att bjuda mig på påskmiddag. Han är grym på att tillaga saftiga påsksorkar. Vi hörs när jag kommer hem igen.

Glad påsk till er alla!

Kommentarer
Visdomsord från: Marita

Macho, Max och Roger önskar dig en riktigt Glad Påsk!

2008-03-21 @ 21:57:10
Visdomsord från: Kattastrof

Glad påsk hjärtat!

Klart jag aldrig skulle tröttna på dig. DU är ju den mest underbara kattpojke som finns! Men jag förstår att du är rädd för monstersugen och veterinären. Det är helt naturligt att vara rädd för det. Jag skall i alla fall inte skaffa mig ögon i nacken, får helt enkelt bara se till att lita på min matte att hon inte gör om samma sak igen.

Hoppas du får en trevlig påsk. Ät lite påsksork för mig också är du snäll. Det lät väldans gott nämligen. Själv får jag fira påsken med killarna, matte jobbar ju hela helgen. Undra om jag får någon påskmat? Vad tror du?

Puss på dig älskling!
/Din Kattastrof

2008-03-22 @ 10:51:31
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Erika

Du skulle se superkool ut i solglajjor tror jag allt. Det kanske finns att köpa någonstans på nätet, på någon amerikansk sida för i amerika finns ju nästan allt, hehe.

Glad Påsk på dig naken och lycka till med alla påskmöss!

2008-03-22 @ 12:58:02
URL: http://morgondimma.blogg.se
Visdomsord från: Gurkan & Maja

Lycka till med jakten! och flytten....

Glad påsk!

ps. dammsugarkatten berättar på bloggen hur det gick till att vänja sig vid det stora monstret....

2008-03-22 @ 16:39:03
URL: http://gurkhatigris.blogg.se
Visdomsord från: Margaretha

Lyckliga du som skall få påsksork....
Vi blev placerade på landstället för det kom en
hund hem till oss...Fast vi fick komma hem idag igen , och vet du , det luktade JÄTTEKONSTIGT överallt.Det var jättejobbigt att gå runt med stora hemska svansen så nu har vi coolat ner oss igen för det verkar som om han har åkt...Fast Frank e borta, kan inte hitta honom någinstans....snyft.
PoK
Sushi o Lucifer

2008-03-22 @ 18:56:56
URL: http://catfriend.blogg.se
Visdomsord från: BELLMAN

GLAD PÅSK PÅ DIG NAKEN!!!!! Du är allt en väldans skojig katt du!!! Min matte skrattar så hon får kramp i magen varje gång hon läser din blogg. Hoppas du får en härlig påsk....själv skall jag ut och skälla på alla elaka människobarn, som skjuter påsksmällare så mina stackars Chihuahuaöron krullar ihop sig till små russin, usch...jag skall pissa på dom också, bra va???? TASS MOT TASS från BELLMAN.

2008-03-22 @ 20:41:46
URL: http://www.freewebs.com/strindbergobellman/
Visdomsord från: Ansgar och Chop Soy

Tjena grabben!

Glad påsk på dig! HUr dags är påsksorken serverad? Vi kommer gärna! Annars vill vi åtminstone ha receptet. Det skulle vara kul att göra en kokbok med allehanda katters favoritrecept! Vi har funderat lite på vad din lillebror ska spela i bandet... de där små liven brukar vara ganska svanssnabba, så kanske det vore läckert med marimba elle xylofon? Annars kan han ju spela diverse blandade slagverksinstrument! Det finns allt från gurka och ägg till koklocka och harskramla. Det borde han tycka är kul!

Miiiaauuw och nosgos från oss! A+CS

2008-03-23 @ 09:19:14
URL: http://kattfreak.blogg.se
Visdomsord från: Katten Astrid

Hoppas du haft en härlig påsk och att den innehöll många påsksorkar! Själv har jag käkat räkor, som på alla högtider :)

2008-03-24 @ 19:58:13
URL: http://kattenastrid.wordpress.com

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0