Hårstider

Tycker att det är väldigt kallt här och det konstigaste är att det bara blir kallare och kallare för varje dag. Förr kunde jag sitta på balkan och njuta av värmen. Nu är det så kallt att jag bara darrar så fort jag sticker ut nosen. Har funderat en del på att flytta. Hoppas att det är varmare på det där nya stället.

Matte säger att det är årstiderna som gör att det är så kallt. Har funderat en del över detta och ser det som högst osannolikt. Skulle det stämma skulle jag sova över alla de varma tiderna och vara vaken på de kalla. Detta skulle jag dessutom lyckas göra varje dag. Jag sover ju inte speciellt mycket men H&M envisas ju med att sova bort hela nätterna. Kanske är det då det är så där varmt och skönt på balkan.

Kanske hörde jag fel och det var olika hårstider hon pratade om. Tycker själv att pälsen har växt ut lite på sista tiden. Om jag rakar av mig den kanske det blir varmt igen? Får ringa frisören och se om hon har nån tid.

image202
Såhär såg jag ut förra gången det var en varm hårstid...

Kommentarer
Visdomsord från: Ansgar och Chop Soy

Hej!

Bra idé med kompetensutveckling. Då kan vi säkert få EU-bidrag! Vi kollar med Mandus om han kan fixa till en trevlig liten safaritur med lite invecklad utveckling i något spännande ämne.

Öra mot öra! A+CS

2008-01-17 @ 19:44:20
URL: http://kattfreak.blogg.se
Visdomsord från: Erika

Ja, det vore inte dumt att flytta till ett varmare ställe. Ett ställe med en massa sol =)

2008-01-17 @ 21:13:47
URL: http://morgondimma.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Än har det inte hänt nåt tror jag. Matte kom hem som vanligt idag. Hade det hänt hade jag märkt. :)

Åh, berätta! Vart skall jag bege mig för att jaga iväg köare? Hoppas verkligen att det går vägen den här gången. Och gör det det hoppas jag att du ordnar värsta inflyttningsfesten. Jag hjälper gärna till och förbereder. Matte har ju snacks som jag kan ta med. :)

Just ja, du fyller år snart. När är det exakt så jag vet?

Tycker verkligen att vi skall ha en fest där de inte får vara med. Får vi inte komma på deras så får de inte komma på våra. Jag fyller ju år 27 juni så det är ett tag kvar. Varför människor slår ihop sina kalas vet jag inte, du vet, människor är rätt dumma i huvudet. ;)

Det var de där små rackarna som fixat ihop myspacesidan? Det ante mig, de är lite luriga de där två. ;)

Min tass i din //Strofan

2008-01-17 @ 22:22:57
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Imma

Kan du inte flytta hit till oss i Otterbäcken? Här är det +7 grader och brorsan var ute på verandan igår. Själv ligger jag på den elektriska värmefilten och väntar på våren...

Tass från Imma, klosterkatt.

2008-01-18 @ 17:32:31
URL: http://blogg.passagen.se/srcarina
Visdomsord från: Kattastrof

Vet inte vad det är med matte alls, jag har ju fått gräva i krukorna innan? Helt plötsligt blir hon rabiat. En husse skulle man ha, bara en husse. Då skulle man slippa alla växter liksom. Det är väl bara du som bloggar i familjen? Då har din matte säkert inte läst det inlägget. En sak skall jag säga dig, det killar enormt i nosen när man luktar på det där gråa pulvret. Obehagligt!

Jag har aldrig varit i Fontin men matte är där då och då och springer. (Iofs har hon inte varit där på jäääääääättelänge.) Jag tror att det är fint där uppe, har sett lite bilder där ifrån. Då var det stora fåglar på bilderna. Förutom dem så var det jättefint. Tror du absolut skulle kunna trivas där. Även om du kommer ut så vet jag inte om jag gör det. Jobbigt va?

24 januari, det är långt före mig. Nästan ett halvår. Tänk, inte konstigt att jag lär mig så mycket av dig, du har ju så mycket mer livserfarenhet än mig. ;)

Min tass i din /Strofan

2008-01-18 @ 19:14:46
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Katten Astrid

Håller med om att det är skitkallt hela tiden nu! Be din matte fixa ett solarium åt dig, det har jag fått och det är hur skönt som helst att ligga och sova under det!

2008-01-19 @ 18:19:00
URL: http://kattenastrid.wordpress.com
Visdomsord från: Katthemmet Kompis

Vi vill se fler bilder av dig, Naken! :)

2008-01-19 @ 19:38:16
URL: http://www.katthemmetkompis.blogg.se
Visdomsord från: Gurkan & Maja

Ja du Naken, vad sägs om en räktårta med grädde? Kand det vara något? Maja är så kräsen att hon varken äter räkor, grädde eller annt som är männskoföda. Funderar på lammfärs... Har du smakat det? Sägas att det skall vara ligga gott i gommen hos små kissar ;)

2008-01-19 @ 20:38:33
URL: http://gurkhatigris.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Jag tycker också att det var synd att du inte kunde vara med och dela. Men snart bor du nog här i Kungälv så då kan vi dela korvaskinn. :)

Du har i och för sig inget dåligt samvete för det där med presentköpet till din husse. MEN, jag är avundsjuk
på honom som får vara med dig varje dag. Livet är så orättvist. Själv har jag börjat fundera på vad jag kan ge dig i present. Det måste ju vara något fint, och ha med mig att göra. Tror jag. :p Jag har några dagar på mig.

Nattspinn!
Min tass i din /Strofan

2008-01-20 @ 01:02:13
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Ossian den Nystympade

jag måste bara beklaga mig offentligt, du kanske förstår mig, du är ju klok, och så har vi ju samma färg?

I fredags klockan monstertidigt på morgonen tog min matte och satte på mig sele (usch), virade in mig i en handduk (blä) och kånkade iväg med mig UTOMHUS. I och för sig så var det ju omtänksamt eftersom jag hatar att åka transportbur, men iallafall.
Sen åkte vi en sån där stor röd sak, buss tror jag det heter, i tre hållplatser till ett ställe där det luktade konstigt. Jag försökte gömma mig under mattes jacka men det hjälpte inte utan en tant i blåvitaz kläder kom och vinkade in oss i ett rum där jag blev vögd (3,8 kg) och klämd och petad på överallt. Jag var så skräckslagen så jag inte sa ett ljud, däremot svettades jag floder om tassarna. Jag hörde ord som "kastrering" och "ID-tatuering i örat" nämnas. Hjälp vad var det här för ställe..?!

Sen kom det värsta; MATTE GICK DÄRIFRÅN OCH LÄMNADE MIG KVAR! Huuuuuuuuu! Jag fick sitta och vänta ett litet slag i en bur, sedan tog dom ut mig, jag kände ett litet stick i nacken och vips så blev jag jäättetrött. När jag vaknade hade jag ont mellan bakbenen och fullt med grön tusch i ena örat. Som tur var hade jag inte så jätteont, inte alls egentligen, det kändes bara lite konstigt. Eftersom jag inte riktigt hade styrsel på mina lemmar så råkade jag kissa ner min svans.

Efter att jag väntat ett tag kom matte och hämtade mig. Jag var så trött och chockad att jag inte ens orkade protestera mot att bli inknödd i en transportbur och hemburen (tur att det inte var långt hem). Men sen fick matte för sig att tvätta min kissiga svans och då fick jag nog. Jag tjöt i högan sky och sprattlade vilt, vilket tyvärr bara ledde till att hela jag blev blöt, men hon hade inget förbarmande utan smorde till och med in mig med ett läbbigt lilafärgat shampoo som luktade LAVENDEL. Då fick jag nog och hängde mig fast vid hennes underarm med tänderna och klamrade mig fast i duschslangen med alla fyra benen. Nämnde jag att jag även gallskrek konstant..?

Fy fasiken alltså. Om jag var människa skulle jag minsann ge henne vad hon tål. Fast hon verkar ju gilla vatten, hon slaskar ju i det där himla karet varje dag..

Tre timmar och en burk tonfisk senare orkade jag dock inte spela sårad och hämndlysten längre, utan kröp upp i hennes knä och ynkade mig. Då fick jag massa beröm och gos och fick höra att jag varit duktig och att hon älskade mig jättemycket. Det kändes bra att höra. På natten sov jag med nosen mot hennes kind.

Hoppas jag aldrig mer blir kastrerad för trots att det gick bra till slut så kan sådana där skräckdagar inte vara bra för blodtrycket.

2008-01-20 @ 21:31:49
URL: http://hedokatt.blogspot.com

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0