Åka spårvagn...

Jag har åkt spårvagn och det var ingen dum grej. Det fanns stora fönster så att man kunde kolla ut på alla. Många barn vinkade till mig och jag hoppas att de inte blev allt för ledsna att jag inte vinkade tillbaks. Har inte riktigt förstått vitsen med det där flaxandet med armarna.

Från utsidan ser de där spårvagnarna lite skrämmande ut men på insidan är de helt okej. Förstår inte varför de ska gnälla och skrika så att de skär i öronen. Men hade jag varit en av dem så hade jag nog gnällt en del jag med. Det måste vara väldigt tråkigt att vara spårvagn och bara göra samma sak om och om igen varje dag. I och försig så har väll inte jag det mest varierande livet själv, men ändå...

Har funderat en del över det här med betalningen på de där spårvagnarna. Jag åker ju gratis medan de där människorna och hundarna får betala. Detta är ännu ett exempel på att vi katter är smartare än dem. Det skulle aldrig falla mig in att betala för att åka i en sån där skrikig och skränig vagn. Tyvärr skulle det också kunna vara så illa att vi katter är diskriminerade. Vi räknas kanske inte och det borde inte ha med vår storlek att göra. Det finns ju väldigt små hundar också...

image215


Kommentarer
Visdomsord från: Hosanna

*Haha* Underbart!

2008-02-11 @ 19:11:52
URL: http://hosannas.blogg.se/
Visdomsord från: Änglakatterna

Vad skönt att du fortfarande tycker om mig, Naken. Jag blev lite nrevös ett tag när matte berättade sanningen om mitt namn. ;) Att åka spårvagn har vi aldrig gjort. Det verkar vara livsfarligt. Men visst är vi katter smartare än andra djur och mänskligheten också...

2008-02-11 @ 19:31:47
URL: http://www.myengla.blogg.se
Visdomsord från: Thess

Jag tror minsann att det är så fiffigt att vi människor har kommit på att katter inte vill betala och vi inte vågar bråka med er (vi vet ju att vi förlorar) så vi låter er åka gratis :) Ibland vill jag också vara katt ;)

2008-02-11 @ 23:38:16
URL: http://pitbullqueen.blogg.se
Visdomsord från: Ansgar och Chop Soy

Hej Naken!

Vi har alltid undrat om det där med spårvagnar, så det var trevligt att få en rapport om hur det var!

Apropos det där med vinkande: Vi ytterst värdiga djur bör jämställas med kungligheter (bland tvåfotingarna) och då vinkar man ytterst diskret, om man överhuvudtaget vinkar. Därför är vi säkra på att barnen inte blev ledsna när du inte vinkade tillbaka. Tvärtom blev de säkert jätteglada över att få träffa en så stilig och trevlig katt som du!

Nästa vecka kan vi repa med bandet hos oss. Hussen ska bo på sjukhuset hela veckan, så vi blir bara tilltittade av vår gosiga kattvakt. Vi kanske till och med skulle kunna ha en liten bandfest?!?

Miiiaauuw och nosgos! A+CS

2008-02-12 @ 11:00:16
URL: http://kattfreak.blogg.se

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0