Glädjen över en sjukdom...

Idag är jag så glad! Matte har blivit sjuk. Det betyder att jag slipper att vara ensam hemma hela dagen. Till det positiva hör också att hon känns så varm och skön att ligga bredvid. Inte riktigt som det där vita som hänger på väggen men nästan, och mjukare. Rusade runt i lägenheten av lycka och rev ner allt som stod i min väg.

Under mitt glädjerus tillbringade jag en ganska lång tid bakom datorn. Bet och hängde i alla de där långa ormliknande plastgrejerna som finns där bakom. Gav dem en ordentlig match och fick tillslut död på dem. Tänkte att matte behöver lite lugn och ro nu när hon är sjuk. Så nu fungerar varken telefonen eller Internet. Tänk vad glad hon ska bli när hon märker att jag har fixat det för henne.

Gentleman som man är tänkte jag fixa med lite frukost åt matte idag. Gick in i kylen för att kolla efter vad som bjöds. Hittade tyvärr inget ätbart, bara en massa påsar, flaskor och kartonger. Får bjuda på frukost en annan dag, när de har köpt hem nått som går att äta.

image81
Få se nu, jag undrar just vad hon kan tänkas vilja ha...

image82
Usch va kallt det är. Inte konstigt att det finns så lite mat kvar här inne. Jag skulle också ha rymt...

image83
Det här kanske skulle kunna va nått. Tyvärr sitter det en kork på så att man inte ens kan provsmaka...

Kommentarer
Visdomsord från: Mattes mamma och pappa

Hej Naken! Va bra att du sköter om din matte när hon är sjuk. Eftersom vi har erfarenhet av vad hon tycker om just vid sjukdom så ska du få lite tips. Hon vill gärna ha sockerdricka eller cola att dricka, lite godis och ibland någon frukt. Varm choklad går också bra. Läs gärna något bra för henne och orkar hon så är det OK med en film. Fråga ofta hur hon mår och sitt gärna på sängkanten och var sällskap. Hoppas detta hjälper och att sjukdomen inte blir långvarig. Ha stort tålamod!!!!

2007-11-21 @ 19:43:30
Visdomsord från: Naken

Tack för de goda råden. Ska öva lite mer på det där med att läsa bara. Hälsa mina plastbröder så mycket :)

2007-11-21 @ 20:15:01
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/
Visdomsord från: Nicole

Vad du är söt! :)

2007-11-21 @ 21:01:18
URL: http://frauneumann.blogg.se
Visdomsord från: Angelica

Du är verkligen en gentleman ut i fingerspetarna. Kattastrof gör inte frukost till mig när jag är sjuk. Hon står mer och skriker på mig om hon är hungrig. Hon har lite att lära av dig. Men för guds skull, lär henne inte knepet för hur man biter sönder de där plastormarna, hon älskar att hänga i dem. Men jag skulle bli skogstokig om hon bet sönder fler såna nu. Affären börjar helt klart på U. Du har snappat upp massor du. ;)

2007-11-21 @ 22:54:36
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Elin

hahaha, det här var en underhållande blogg! Devon rex väl? Har haft en liten devon själv, underbara katter!:-)

2007-11-22 @ 13:22:03
URL: http://elina85.blogg.se

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0