Min 1-års dag!

I dag fyller jag 1 år. Massor av grattis till mig!
Jag har fått en massa fina saker i present. Tyvärr fick jag ingen lillebror den här gången heller. Den som väntar på något gott får tyvärr alltid vänta för länge...
Jag har fått en massa god mat också. Mjukmat som jag gillar och lite grädde. Inte dumt alls till skillnad från det som husse fick när han fyllde år.

Här får ni se mina fina födelsedagspresenter:

image206
En fin elementsäng fick jag, så nu är det inte lika hårt här uppe på elementet & jag slipper att få ränder på magen...

image207
Har länge varit avundsjuk på Kattastrofs bröder, Skrik och Panik men i dag fick jag ett eget litet marsvin som dessutom vibrerar...

image208
Det fina halsbandet har jag fått av mormor G. Hon är en hejjare på att sy och sticka fina saker till mig. Av henne fick jag dessutom en långkappa som jag ska ha när jag går på fest. Tack mormorG!

Just nu håller mormor G på med en ny vårkollektion till mig. Är väldigt nyfiken på hur den kommer att se ut, men vet att den blir bra då hon har så god smak.

Utöver alla dessa fina presenter fick jag dessutom en hel påse full med katt-knark. Den bästa känsla jag har upplevt i mitt 1-åriga liv infann sig då jag sniffade i denna påse...

Kommentarer
Visdomsord från: Marita

Grattis på födelsedagen Naken!!!!! Vilka fina presenter du fått. Men......kattknark???? Det låter inte bra. Man ska akta sig för droger :-)
Grattiskramar till dig från Max, Macho och Roger.

2008-01-24 @ 19:50:21
Visdomsord från: alex&bella

söt misse!

2008-01-24 @ 20:08:48
URL: http://alexbella.blogg.se
Visdomsord från: Strindberg

Grattis till dej, min älsklingskatt.
Shibapussar på dej, mmmm

2008-01-24 @ 20:54:42
Visdomsord från: Katthemmet Kompis

Grattis våra stora idol på 1-årsdagen!!

2008-01-24 @ 21:06:52
URL: http://www.katthemmetkompis.blogg.se
Visdomsord från: Änglakatterna

Grattis sötnos! Hoppas du får en fin dag! Nospussar

2008-01-24 @ 21:07:28
URL: http://www.myengla.blogg.se
Visdomsord från: Ansgar och Chop Soy

Grattis än en gång! Vilket coolt halsband du har fått! Det borde vara givet som scenklädsel! Hoppas du är belåten med din dag.

Miiiauuw och nosgos! A+CS

2008-01-24 @ 21:25:09
URL: http://kattfreak.blogg.se
Visdomsord från: BELLMAN

JAAAAA MÅ DU LEVA......NAKEN!!! Nu är du stor pojk ju. Hoppas att du haft en riktigt gosig 1-årsdag. Vill också ha något gott och varmt på elementet, men hur skall en stackars chihuahua ta sig dit upp, är en jäkel på att hoppa....men upp på elementet??? nä, där går nog min gräns. Hör du ända till dig hur jag sjunger för dig ??? Passar också på att slå takten med svansen och slår med alla tassarna i databordet, det svänger eller hur Naken????? Min matte säger att knark är bajs.....Jag gillar bajs, speciellt små harpluttar.....Ha det så kul med kattknarket, själv skall jag ut och äta harpluttar och lufta pillevinken.... Du är bäst.....och snyggast också i ditt fina nya halsband....
NOSPUSSAR FRÅN BELLMAN....

2008-01-24 @ 21:34:09
URL: http://www.freewebs.com/strindbergobellman/
Visdomsord från: Starhopper

Grattis på födelsedagen!

2008-01-24 @ 22:13:02
URL: http://starhopper.blogg.se
Visdomsord från: Ronja, Hobbe, Hodja och Ossian

Hurra, hurra för Naken idag! Det låter som att du haft en jättebra födelsedag. Ronja fyller sju år i mars, då ska hon önska sig en sådan där elementsäng, de verkar vara sköna!

2008-01-24 @ 22:24:44
URL: http://hedokatt.blogspot.com
Visdomsord från: Erika

Grattis på födelsedagen Naken.
Så fina presenter du har fått, jag skulle vilja ha det där marsvinet, jag gillar marsvin =)

2008-01-24 @ 22:25:02
URL: http://morgondimma.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Grattis igen!! Vilka presenter du fått. Elementsängen såg inte alls dum ut. Kommer gärna och testar den ihop med dig någon gång. ;) Vilken snäll mormor du har som syr kläder till dig, du lever ju som en prins du. :)

Din tass omkring min. /Din Strofa

2008-01-24 @ 23:11:04
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Åh, fick ni inte lägenheten?! Jag som gjort allt för att skrämma bort de andra köarna. De som tog lägenheten måste antagligen vara superstarka elakingar. Jag menar, mina revir borde ingen stå ut med. Tror som du att det är han med skägget. Det säger ju sig självt, om han inte finns under den här årstiden måste han ju ha ett gömställe att gömma sig på. I Fontin kan man man gömma sig väl tror jag.

Eftersom jag inte kunnat vara med och fira din dag tillsammans med dig har det varit svårt att ge dig din present. Eftersom du så hett önskade dig en bild på mig har jag nu fixat en fin sådan. Jag la den i ett blogginlägg, nu är det bara för dig att kopiera den och sen skriva ut den och sätta upp vid din säng. Blir det bra? :)

Tassitass /Din Strofa

2008-01-24 @ 23:42:27
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Coda

Åh! Grattis Naken!! I efterskott men iaf :-)
Vilka fina presenter du fått! Tänk om jag kunde få en säng till elementet. Fast Matte hävdar att elementet förmodligen skulle rasa ner från väggen om jag la mig i den. Dessutom säger hon att vi inte har några element i lägenheten.. Jag får smöra in mig hos mattes päron, dom har massor av element :)

Grattis igen,
Voffff
Coda

2008-01-25 @ 11:20:52
URL: http://sofih.blogg.se
Visdomsord från: Bond & Bianca

Grattis i efterskott Naken!! Vad fin du är i ditt nya halsband! Tänk om vi hade haft någon som hade gjort fina halsband till oss... fast.. vi är inte lika duktiga som du, vi hade försökt slita av det om vi hade fått något! Ha en bra dag! / Bond & Bianca

2008-01-25 @ 14:42:36
URL: http://bondobianca.blogg.se
Visdomsord från: Mia

Grattis Naken! Hoppas att du hade en toppenfödelsedag!

2008-01-25 @ 16:31:19
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Visdomsord från: Gurkan & Maja

Grattis Naken! Ett år fyllda! Då är du tonåring nu enligt mänskliga mått mätt... När flyttar du hemifrån? Gurkan och Maja hälsar att du kan få bo i deras kollektiv. De behöver en snygg karl som sällskap ;)

Ja, du har rätt! Du ser verkligen ut som ett riktigt lejon i det där nya halsabandet. Mormor G kanske skulle ge sig in i kattklädesbranschen! Du får så himla mkt fina saker därifrån!

2008-01-25 @ 17:29:01
URL: http://gurkhatigris.blogg.se
Visdomsord från: Aragorn och Imma

GRATTIS på födelsedagen, grabben! Nu är det väl snart dags för det där besöket hos veten, eller har du redan klarat av det? Jag (Aragorn) fick göra den resan redan när jag var fem månader gammal, för veten tyckte att jag var "välutrustad", men Imma fick vänta tills hon var tio månader... vi rexar är tidigt utvecklade, minsann!

Hoppas att du fick tonfisktårta och grädd-drink också? Tyckte att ditt halsband var fräckt... fast det där med elementsängen har du väl missförstått? Man skall ligga i den, inte på den... *fnissar*

Varm tass från Klosterkatterna.

2008-01-25 @ 19:09:27
Visdomsord från: din färg-kompis Ossian

Usch då, vilket otrevligt doktorställe - att ligga nerkissad flera timmar och bli blöt och kall (för att inte tala om att ens stackars hud blir irriterad, och så luktar man ju inte så gott heller) är nog ingen höjdare!
Det djursjukhuset jag och mina polare besöker vid behov heter Regiondjursjukhuset Bagarmossen, och det tycker både vi och våran mattemänniska är jättebra. Dom har precis byggt om det, så det är extra fint och stort nu, och så har dom separata väntrum för hundar och katter = stort plus!
Jag fick sitta i en stor bur med egen sandlåda, men trots det lyckades jag kissa ner mig, men det var som tur var precis innan matte kom och hämtade mig. Jag blev åtminstone avtorkad innan jag fick åka hem, och jag fick lite extra tillsyn både innan och efter själva stympande eftersom matte sa att jag tyckte det var läskigt att sitta i bur (det var dock inte så farligt som jag trodde).
Hobbe, som låg inne över en hel helg en gång med ont i sitt kisseri, fick följande inskrivet i sin journal: "mycket kelig, spinner hela tiden" - det skvallrar väl lite om kvalitén på vården?! Matte säger också att hon alltid fått bra svar på sina frågor och känner att vi fått bra och kärleksfull vård där. Hoppas du inte behöver gå till veterinären så ofta, och att dina människor hittar ett bättre ställe åt dig tills nästa gång.

Förresten så vill vi gärna ge dig en present! Om du tar och mailar din hemadress till oss (adressen ser du ovan), så ska vi fixa ett litet paket åt dig nästa vecka. Det är så roligt med en kattkompis via nätet! Synd att vi inte bor lite närmare varann, då skulle vi kunna träffas och leka med varann.

Glada kurr
/Ossian och gänget

2008-01-25 @ 21:40:45
URL: http://hedokatt.blogspot.com
Visdomsord från: Hobbe

Så här fixar man en lillebror: upplys dina människor om att katter lever på kubikmeter och inte kvadratmeter, så även om de tycker lägenheten är lite liten så är den alldeles lagom för två katter, bara man bygger lite smart och utnyttjar höjden (klätterställen, krypin etc). Vi är ju fyra st på 41 kvm (vet inte hur många kubikmeter, har inget måttband som går ända upp i taket..) och det räcker mer än väl, trots att vi är tre stycken som springer runt och far dagarna i ända (Ronja rör helst inte på sig i onödan), och vi fick ju plats med en Noise över jul- och nyårshelgerna också!
Lillebrorar är bra att ha. Jag har hela två stycken! :) Hoppas du också får en snart.

Kurrspinn från goskatten Hobbe

2008-01-25 @ 21:45:16
URL: http://hedokatt.blogspot.com
Visdomsord från: Imma

Jag håller med Hobbe - det är bra med småbröder! Aragorn är alltid snäll mot mig (utom när jag försöker ta hans godis, eller när han vill slåss - fast då morrar jag åt honom så han slutar) och det är så kul att ha någon att prata med, ligga och sova hos, leka med...

2008-01-26 @ 18:48:36
Visdomsord från: Katten Astrid

Men oj, har jag missat din födelsedag! Ett stort grattis i efterskott från mig och matte!
Det där knarket låter intressant tycker jag... vet du var man kan få tag på sånt?

2008-01-26 @ 20:41:08
URL: http://kattenastrid.wordpress.com
Visdomsord från: Ellen

elemäntsängar e fantstiska =D

Hoppas du snart får din lillebror =D

2008-02-01 @ 23:47:26
URL: http://sphynxnoja.blogg.se

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0