En snäll byrå...

H&M har varit i kontakt med en snäll byrå. Den har bestämt att vi ska få flytta till en större lägenhet snart. Jag har aldrig varit så förtjust i byråer förut eftersom jag inte riktigt har vetat vad man ska ha en sådan möbel till. I veckan har jag dock hittat nya användningsområden för dem. Var inne på Tippen & Nappas sida och såg en kisse som hittat en utmärkt sovplats i en av byråns lådor och nu till råga på allt så har byrån fixat en ny lägenhet till oss.

Jag vill tacka mina vänner Kattastrof och Linus & Lisa som vaktat lägenheten från andra nyfikna spekulanter. Era revir gjorde susen. Vad skulle jag göra utan er?

Det bästa med alltihop är att jag kan få en lillebror nu. H&M kan ju inte längre skylla på att vi bor för litet.

Älska byrå!

Kommentarer
Visdomsord från: Starhopper

Vad spännade med ny lägenhet =)

2008-01-29 @ 17:00:36
URL: http://starhopper.blogg.se
Visdomsord från: Änglakatterna

Vi håller våra tassar för att du ska få en lillebror snart. Ska det också vara en devon rex?

2008-01-29 @ 17:29:47
URL: http://www.myengla.blogg.se
Visdomsord från: Ronja, Hobbe, Hodja och Ossian

*fanfar* Grattis till nya lägenheten! När flyttar ni? Och vart? Har dina människor berättat för dig vilken sorts lillebror du ska få - en devon rexbror, eller någon annan slags bror? Vi har aldrig träffat nån Devon Rex, men vi har en Cornish Rex-kompis som heter Etna och är liten, söt och svart. Men matte säger att hon har träffat Devon Rexar också.

Vi är lite nyfikna på om du fått någon post idag...?

Och så undrar Ronja varför det prompt måste vara en lilleBROR. Har du något emot tjejer, kanske? Hmpf.

2008-01-29 @ 17:29:48
URL: http://hedokatt.blogspot.com
Visdomsord från: Katthemmet Kompis

Men vill du inte ha en lillasyster? ;)

2008-01-29 @ 17:31:01
URL: http://www.katthemmetkompis.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Hm, okej! Jag tror jag förstår vad du menar nu. Visste att du skulle sätta den grejen emot mig nu. Jag vet att du läst om den rödhåriga killen, men det är ju matte som vill ha till den parningen. Jag verkar inte få säga mitt i den grejen. Matte säger att jag kommer bli lugnar och tystare när jag sen är steriliserad om jag får en kull med ungar först innan det. Det är bara därför vi gör det, inga som helst känslor kommer att uppstå mellan oss.

Oj, så mina kenp funkade. Det var en lättskrämd dam! *skrattar elakt* Men jag misstänker att Linus och Lisa gjorde sitt också. Du skall veta vilka vaktscheman vi haft för att patrullera området alla dygnets timmar. Själv bor jag nere i centrum. Så gott som i centrums mitt så att säga. Matte säger alltid att det är bakom Konsum vid det gamla bageriet. Har dock aldrig sett några bagare ute på gatan...

Jag har ju aldrig haft en kille förut heller och jag vill verkligen vara ihop med dig. Men, antar att det är du som får bestämma nu. För vad jag än säger lär matte ordna med den där parningen i alla fall. Och jag vet inte om du kan leva med det? :'(

Din för evigt! /Kattastrofan

2008-01-29 @ 21:31:45
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Maja

Haha du är för gullig Naken :0) Klart du får länka, bara kul om jag får fler läsare ju!
Tippen va rätt stressad sista tiden. Jamade mycket om kvällen och nätterna. Bet Nappa i nacken så hon fick märken men framför allt så började han kissa utanför lådan för ungefär en vecka sedan. Och då tog vi beslutet. Rätt trist då han fått så fina ungar och vi hoppades han skulle kunna få bli pappa igen. Men detta va nog det bästa för Tipp. Och jag hoppas han blir en lugn och kelen kise nu när hans drifter är borta :)
Tyvärr kan jag inte ge nått bra tips om du vill undvika doktorn, vaccineras måste man ju göra en gång om året iallfall men om du inte vill åka dit så ofta föreslår jag att du är en skötsam kisse och håller dig i skinnet så du inte råkar ut för nån olycka ;)Men å andra sidan kan det ju vara till din fördel att åka till doktorn för om du åmar dig extra mycket när ni kommer hem så kommer husse o matte att tycka synd om dig och då får du säkert extra mycket kel och godis (litet tips från Tippen)

PS: Ja visst hade Jonaz hittat ett bra sätt att använda byrån på. Be husse eller matte att dra ut en låda så kan du ju prova själv *S*

2008-01-29 @ 22:43:22
URL: http://majaskrypin.blogg.se/
Visdomsord från: Erika

Jag vill också ha en sådan snäll byrå som hjälper till att hitta ny lägenhet.
Spännande om du får en lillebror, då kommer ni säkert att hitta på mycket bus ;o)

2008-01-30 @ 17:26:10
URL: http://morgondimma.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Har du en halvbror som heter Affe? Min matte påstår att hon träffat en katt som heter Affe och skulle vara din halvbror tydligen. Jag blev som du förstår nyfiken om detta kan stämma?!

Nosgos? /Strofan

2008-01-30 @ 19:05:36
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Starhopper

Nej, Sparven får inte heller äta choklad. Men han är väldigt förtjust i chokladkakor, så han brukar försöka stjäla av mig om jag har har.

2008-01-30 @ 20:36:40
URL: http://starhopper.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Oj, nu blev det lite fel mitt i min nyfikenhet. Jag menade ju att det är mattes mamma som träffat din halvbror Affe. Men, jag var ju självklart lika nyfiken som du är nu, hur det kom sig att hon sa att det var din halvbror. I alla fall, mattes mamma är kompis med Affes ägare om jag förstod saken rätt. Det var rätt sent igår när jag frågade mormor, så det blev lite krångligt eftersom jag var trött. Häftigt att världen kan vara så liten. Hoppas jag stillat din värsta nyfikenhet nu i alla fall.

Din Kattastrof

2008-01-31 @ 06:29:55
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Ansgar och Chop Soy

Hej kompis!

Vi har positiv erfarenhet både av sån där smålägenhet du hittade i din lägenhet och av byråar. Ansgar brukar smita in i smålägenheterna så fort han får en chans för att kolla om där är bra ordning eller ifall man kan hitta något spännande. Choppan gällar byråar! Där kan det vara mysigt att gosa till det och sova gott, speciellt när det blåser så mycket som idag. Vi tror att byråerna är så duktiga på att fixa lägenheter för att de har så många lådor. Fast vi har hört att det kan bli dyrt med snälla byråer. Hoppas du får behålla din veckopeng!

Miiiaauw och nosgos! A+CS

2008-01-31 @ 17:00:00
URL: http://kattfreak.blogg.se
Visdomsord från: Gunvor

Hej hej! Jag är ju hos min gammelmatte fortfarande, för min riktiga matte är ju ute o reser o lämnade mej här i julas. Men det går ju jättebra för jag är ju van att semestra här uppe i Norrland. Det finns en hel del spännande saker att kolla på om dagarna när jag inte sover hela tiden.
Min g.matte har tagit några bilder på mej vid ett av dom mest spännande tillfällena. Om du vill kan du kika in hos henne. Hej då Naken.Hälsn. Astrid.

2008-01-31 @ 18:19:18
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Klart jag hängde med i den där förklaringen. Häftigt att det finne en connection mellan oss. För, det gör det ju. Undra om jag skall fråga mormor om jag kan få följa med och hälsa på Affe? Det hade varit maxat. Fast, är han en sån där snäll kille? :)

Massa fredagsgos /Strofan

2008-02-01 @ 09:13:48
URL: http://jelican.blogg.se

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0