Jag & Simson

När jag var hemma hos Simson sist blev vi lite osams. Han retade mig för att jag inte har lika lång och stilig päls som honom. Som tur var så blev vi snart sams igen. Vi är inte långsinta nån av oss och jag var nog inte så snäll mot honom heller. (Drog några vitsar om hans höga ålder). Men, men både han och jag vet att vi egentligen bara skojar.

Simsons matte fick med bråket på bild. Hon har en otroligt avancerad kamera. Den kan nämligen få in textremsor så att man ser vad det är vi pratar om. Människor har ju annars rätt svårt för att förstå vad vi säger. Tycker att alla människor borde skaffa sig en sån där fiffig kamera.

image229
Smart va?

Kommentarer
Visdomsord från: Kattastrof

Hej darling!
Det är ju bara en bild av mig, jag ser inte sån ut. Det var något med kamerainställningen tror jag som gjorde att det blev så. Jag ser alltså inte sån ut så du kommer känna igen mig som vanligt nästa gång.

Klart jag står ut med vårt distansförhållande. Det är ju så vi haft det hela tiden så en kort stund till klarar jag allt av det. Låter svårt att få alla rum tapetserade i rosa, men din H&M borde ha vett att i alla fall tapetsera ditt rum i den färgen. Jordgolvet får du nog fixa lite pö om pö. Alltså, ta med dig lite jord åt gången in. Till en början kan det nog vara en idé att gömma jorden lite, tills du har en tillräckligt stor mängd att H&M inte orkar städa bort det. Smart tänkt va? :)

Hoppas att ni kramades och skakade tass efter erat gnabb. Det är inte kul att vara ovän med sin bästis. Men, jag känner ju dig och vet att du är snäll och go så jag tror inte det finns någon osämja mellan er längre.

Tror min matte gärna vill ha liiite hjälp av dig vad gäller bloggkodning. Varken hon eller hennes kodare förstår sig på hur man ändrar färgen i knuff-widgeten. Jag hjälper dig gärna med din design om du vill det. Säg bara till. Jag har lite koll som du ser. Kan inte allt, men mycket. *nickar*

Hoppas du får en skön fredag med god blötmat eller något annat lyxigt. Skall försöka lura till mig det själv jag.

Tass i tass och nosgos i mängder!
/Din Strofa

2008-02-22 @ 16:36:42
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Oj, det blev ju nästan en roman som jag skrev här. ;)

2008-02-22 @ 16:37:02
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Jana

Nämen. En sådan kamera behöver ju jag för att förstå Lewis och Wonka! Det är ju inte alltid särskilt lätt.

Hoppas att du får en härlig helg Naken. : )

2008-02-22 @ 18:09:55
URL: http://kirkemandragora.blogg.se
Visdomsord från: Kattastrof

Det var tack vare dina knep förstås. Utan dem vet jag inte om jag fått hennes uppmärksamhet igen. :)

Du får gärna skicka en kopia på din kod. För den koden vi har i våran blogg innehåller inte några som helst färgkoder överhuvudtaget. Märkligt. :S Vi är så tacksamma för eran hjälp!!!

Nosgos! /Kattastrof

2008-02-22 @ 18:21:43
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Änglakatterna

Vilken tur att ni är goda vänner, trots allt... :)

2008-02-22 @ 18:27:40
URL: http://www.myengla.blogg.se
Visdomsord från: Simson

Visst kommer jag ihåg att vi bråkade lite grann, men så farligt var det ju inte. Men.. jag gillar inte förstås att du ska flytta
så långt ifrån mig, när ska vi då träffas..? Då har jag ju ingen att retas med. Men det får väl ordna sig på nå´t sätt. Du får säga till H&M att ni kommer och hälsar på mig ibland. Ska du hänga med mig till Kina till hösten förresten, har inte bestämt om jag ska följa med, får tänka på saken, men om du följer med så gör jag det också. Fundera lite grann, så funderar jag lite grann. Hör av dig. Din bästis Simson

2008-02-22 @ 18:45:32
Visdomsord från: Karin

Ha ha ha en sådan kamera skulle jag behöva!

2008-02-23 @ 09:19:25
URL: http://mittsurr.blogg.se
Visdomsord från: Pricken Svart Moses Pi

Vilken kamera jösses för alla mörtar vilken grej.
Ja så det kan bli men fredagar kan bli stökiga när grädden flödar. Man vrålar till för allting men menar inget särskilt. Ja det snurrar i huvudet efter några flaskor Krongrädde eller hur. Sen är det där med lufttrycket och oväder det gör en extra känslig. Bra att man kan ta varandra i tassen på lördag morgon fast det känns som spårvagnar i huvudet. Har vattnet nått upp till balkongen. Vi har obekräftade uppgifter att Noa passerade Gullbergsvass i lördags. Han lär ha vrålat från sin ark att det är dags nu. Ja så det kan vara är det sant har du hört något. Vi har fixat med husses jolle och bundit den vid ytterdörren utifall i alla fall. Vi har hört att du ska flytta nästan till Norge. Akta dig för norska katter de berättar underliga historier och låter allmänt konstigt. Sen klär de sig egendomligt och luktar torsk.
Jodå musik är bra och trevligt det så klart. Vi spelar lite det blir medeltida saker mest. Eftersom hussefar ofta lajvar medeltida lajv så vill han att vi skapar rätt stämning när skriver sina intriger. Pi är en av skickligaste kastraterna som finns idag med osedvanlig klangskönhet och tonhöjd: upp till trestrukna c, i undantagsfall trestrukna e . Ja det låter kan vi säga *ler*. Annars är Pi bra på vevlira. Moses som är intresserad av Egypten använder sistran flitigt. Pricken som är stor och har tryck i lungorna brukar tuta krumhorn. Svart har en 3/4 nyckelharpa kromatisk med gott ljud. Ja inte så modernt men det så klart Nordman och allt vad dom heter härmar oss. Eländiga tvåbeningar inte komma med något eget.
Pricken Svart Moses Pi
katterna med klös

2008-02-23 @ 09:46:32
URL: http://www.katternaibie.dinstudio.se/
Visdomsord från: Katthemmet Kompis

Men du får passa på att värma dig med Simsons päls, Naken!

2008-02-23 @ 21:13:59
URL: http://www.katthemmetkompis.blogg.se
Visdomsord från: Gizmo

Vilken lilten tuffing du e, men himla söt sån (mattes ord). Slogs ni om vad ni skulle spela kanske, jag tror jag bara lyssnar på er ska bli spännande.

2008-02-24 @ 15:34:06
URL: http://www.gizzzmo.se
Visdomsord från: Fridolin

Rolig när jag se dig igen, igen och igen Naken...!

2008-02-24 @ 17:53:22
URL: http://katzenblog.blogspot.com
Visdomsord från: Katten Astrid

Bry dig inte om vad han säger för du är mycket snyggare än Simson, Naken! Han ser ju bara fet ut med all den där pälsen, inte alls lika spänstig och vältränad som du!

2008-02-24 @ 18:03:51
URL: http://kattenastrid.wordpress.com
Visdomsord från: Erika

Vilken tur att ni blev sams igen =)

Nej jag kan faktiskt inte spela gitarr, jag bara leker med min sambos instrument när han inte är hemma och låtsas att jag är en cool rockstjärna i ett världsberömt band, hihi.

2008-02-24 @ 19:34:25
URL: http://morgondimma.blogg.se

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0