Tips från Kattastrof

Fick ett bra tips från min bloggkompis Kattastrof i veckan. Hon hade gjort sönder sin mattes nya tröja. Jag vill ju inte vara sämre, så jag bestämde mig för att bita hål i en av mattes tröjor idag. Hålet blev inte så stort som jag hade tänkt mig. Matte hann stoppa mig tyvärr.

image71
Tittar bort och låtsas att jag inte har med saken att göra...

Kattastrof är en fantasifull liten katt-tjej som älskar bus precis som jag. Hennes matte skriver om Kattastrofs upptåg på sin blogg  Jelican.  Har du inte läst den tycker jag absolut att du ska gå in och botanisera bland hennes inlägg.

Om man tar sats från fönsterbrädan kan man nå taklampan. Gjorde några försök idag och lyckades tillsist.
Lampan är av ett roligt material som prasslar när man nuddar det. Undrar varför man stänger in ljus i en sån där konstig stor pappersboll. Ville befria ljuset helt enkelt... Det blev ett ganska stort och fint hål i den när jag hoppade och fick tag i den. Det var roligt, nu har jag skaffat mig en ny fritidssysselsättning =)

image72
Kom ut ljus...

Som ni ser så kan jag konsten att hämnas!
image73
He he he. Skrattar bäst som skrattar sist...

Kommentarer
Visdomsord från: Jana

HA HA HA! Sista bilden säger allt!

2007-11-18 @ 17:50:04
URL: http://kirkemandragora.blogg.se
Visdomsord från: Coda

woho, taaack!
Visst är det superkul att göra hål på mattes kläder. :)

2007-11-18 @ 22:18:19
URL: http://sofih.blogg.se
Visdomsord från: Angelica

Vad fint skrivet om min blogg. Tack! :D Inte för att jag vill ge dig tipset Naken, men Kattastrof kan ju det där med kläder.. Hon menar på att du skall ge dig på stickade kläder, de är lätta att ha sönder. ;) Akta dig för lampan förresten. Den kan vara mycket varm.

2007-11-18 @ 23:41:48
URL: http://jelican.blogg.se
Visdomsord från: Ansgar

Tjena grabben!

Du har helt rätt i att jag ser lömsk ut på bilden på min familjeblogg! Helt enkelt blev irrrret..re..iri..sur på att husse sprang efter mig med den där bildfångargrejen när jag hade viktiga kattsaker för mig. Ibland måste jag vara lite lömsk, för jag är ju chefskatt i vårt revir och måste hålla reda på på både husse och Choppan. Det är faktiskt jag som uppfostrat Choppan (hon är nästan ett år yngre än mig) och både hon och jag är nöjda med resultatet och trivs bra tillsammans. För det mesta.....

2007-11-19 @ 11:28:34
URL: http://kattfreak.blogg.se
Visdomsord från: Chop Soy

Hejsan!

Det är alldeles riktigt att det finns bild på mig på linusdagbok. Jag är på vårpromenad med min kära väninna Lisa! Det var första gången vi kattjejer träffades, men våra djurskötare träffas oftare. Jag och Lisa brukar diskutera mode och trender en hel del, speciellt inför baddräktssäsongen, så vi undrar om du vill bli vår rådgivare? Eller kanske rent av vår designer? Tänk att ha en garderob designad av Naken by HM (Hennes och Mjauritz). Det vore fin fint.

Nu när jag sitter vid datorn ska jag passa på att lägga ut lite nya bilder av mig och Ansgar på vår egen blogg. Kolla där under dagen så finns det lite nya, mysiga bilder på oss där!

2007-11-19 @ 11:36:59
URL: http://kattfreak.blogg.se
Visdomsord från: anna wintour

på kortet längs ner på katten ser den ju ut som en människa fan va söt aldrig sett sötare

2007-11-19 @ 13:18:15
URL: http://annawintour.blogg.se

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0