Mina favvo leksaker

image30

Blå garnboll: Jag har fått den i present av min mattes snälla mormor. Hon har gjort den bara för min skull, snällt eller hur? Tycker om att studsa efter den eller bara tugga och bita på de mjuka garntrådarna. Har man tur så lossnar det en tråd som man kan smaska i sig. Av någon konstig anledning får jag aldrig leka med den när jag är ensam hemma. Då hamnar den högt upp i bokhyllan där jag inte kan få tag i den, och tro mig jag har verkligen försökt...

Pappersboll: En väldigt prisvärd leksak som består av en bit hopknycklat papper. Det prasslar otroligt mysigt när man passar den mellan framtassarna. Den har länge varit en av mina favoriter.

Leopardmus, grön med svarta prickar: Passar perfekt för att leka apport med. Det finns någonting i den också som skramlar när man kastar den i luften. Har försökt att ta reda på vad det kan vara för något där i men muskroppen är tyvärr så hård att den motstår påfrestningarna från mina vassa gaddar (än så länge).

En konstig rund grej: Denna har jag fått i present av husses mamma. Det är en konstig pryl eftersom någon har varit dum nog att lägga en boll i den. Har länge försökt att få ut den men utan resultat. Denna leksak är en favorit i perioder. Orkar inte alltid anstränga mig för att få ut bollen, men med jämna mellanrum gör jag ett försök. Tro mig jag kommer inte att ge upp. En vacker dag kommer jag att lyckas...

Pälsvippa: Blir full i skratt bara av att se den. Det kittlar nått fruktansvärt när någon killar mig på magen med den. Brukar bära runt den i lägenheten och be någon att kittla mig med den.

Kommentarer
Visdomsord från: Angelica

Vilka fina leksaker du har! Hade Kattastrof vart hemma hos dig hade den gröna lilla musen vart ett minne blott. Den hade hon adopterat. ;)

2007-11-10 @ 23:59:52
URL: http://jelican.blogg.se

Kommentarer:

Kalla mig för:
Jag kommer tillbaka så kom ihåg mig!

Maila mig på:

Kolla in på min sida:

Vad vill du säga till Naken?

Trackback
RSS 2.0